Ranking olejów Castrol 5W30
- Castrol Edge C3 5W30
Ocena końcowa:
Olej silnikowy syntetyczny Castrol Edge 5W-30 C3 działa skutecznie w szerokim zakresie temperatur. Wytrzymuje wysokie naciski, dlatego może być stosowany w silnika wymagających wyższej ochrony. Nawet przy wysokich obciążeniach, olej silnikowy Castrol Edge 5W-30 C3 nie traci swojej płynności.
Continue reading → - Castrol Edge LL 5W30
Ocena końcowa:
Olej Castrol Edge LL 5W30 to syntetyczny, niskopopiołowy produkt, zapewniający doskonałe smarowanie metalowych części silnika dla samochodów z układem doładowania, mających zmniejszoną pojemność skokową. Klasyfikowany jest w SAE w klasie 5W30, dlatego sprawdzi się w umiarkowanym klimacie, gdzie temperatury zimą mogą spadać do -30 stopni Celsjusza.
Continue reading → - Castrol Magnatec A5 5W30
Ocena końcowa:
Olej silnikowy syntetyczny Castrol Magnatec 5W30 A5 został wyprodukowany z wykorzystaniem technologii Inteligentnych Molekuł, które od chwili rozruchu silnika przywierają do powierzchni metalowych części, zapewniając im lepszą ochronę, również w krytycznej fazie rozgrzewania się. Olej niweluje tarcie, wydłuża okresy bezpiecznej eksploatacji jednostki napędowej.
Continue reading → - Castrol Magnatec C2 5W30
Ocena końcowa:
Olej Castrol Magnatec C2 5W30 jest olejem przeznaczonym do samochodów wyposażonych w silnik benzynowy lub diesla, które poruszają się w warunkach natężonego ruchu drogowego. Zalicza się do olejów Castrol Magnatec STOP-START, co oznacza, że doskonale chroni silnik i wszystkie jego elementy metalowe przed nadmiernym tarciem w czasie częstego zatrzymywania i ruszania w ruchu ulicznym.
Continue reading → - Castrol Magnatec A3-B4 5W30
Ocena końcowa:
Olej Castrol Magnatec A3-B4 5W30 to olej syntetyczny, który tworzy samoodnawiającą się warstwę filmu olejowego na metalowych powierzchniach części silnika, zwłaszcza wówczas, gdy samochód porusza się często w korkach. Zalicza się go do serii produktów olejowych Castrol Magnatec STOP-START. Zapewnia o 20 proc. lepszą ochronę silnika przed nadmiernym tarciem podczas częstego, powtarzającego się zatrzymywania i ruszania.
Continue reading → - Różnice między olejami Castrol 5w30 a 5w40
Olej silnikowy stanowi integralny element konstrukcji silnika. Spełnia on bowiem szereg istotnych funkcji, mających wpływ na prawidłowe funkcjonowanie jednostki napędowej. Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów olejów silnikowych, które różnią się między sobą nie tylko marką, ale i parametrami. Jednym z renomowanych producentów olejów jest Castrol. Oleje silnikowe Castrol dostosowane są niemal do każdego pojazdu, a zaawansowane technologie wykorzystywane przy ich produkcji powodują, że oleje te doskonale sprawdzają się w codziennej eksploatacji pojazdów, jak i w warunkach ekstremalnych.
Continue reading →
Oleje Castrol 5W30 – interpretacja oznaczenia
W grupie olejów Castrol 5W-30 wymienia się oleje silnikowe syntetyczne, które zapewnią bezpieczny i pewny rozruch silnika w temperaturze nawet -35 stopni Celsjusza, a jednocześnie zachowają swoją odpowiednią lepkość i będą dobrym środkiem smarnym w temperaturach wysokich. Przy 100 stopniach Celsjusza zachowują minimalną lepkość na poziomie 3,8 mm2/s.
Oferta olejów 5W-30
W przypadku oleju 5W-30 firma Castrol ma w ofercie oleje: Castrol EDGE 5W-30 C3, Castrol EDGE 5W-30 LL, Castrol Magnatec STOP-START 5W-30 A3/B4 oraz Castrol Magnatec STOP-START 5W-30 A5 i Castrol Magnatec STOP-START 5W30 C2.
Castrol EDGE 5W-30 C3
Olej silnikowy Castrol EDGE 5W-30 C3 działa skutecznie nawet w wyższych temperaturach otoczenia i pod bardzo dużym naciskiem. Dedykowany jest do silników wymagających GM dexos2. Spełnia wymagania norm ACEA C3 oraz API SN/CF. Został wyprodukowany z użyciem najmocniejszej i najbardziej zaawansowanej technologii TITANIUM FST z metaloorganicznymi polimerami tytanu. Podwaja się dzięki nim trwałość filmu olejowego, zapobiega się jego zerwaniu i minimalizuje tarcie.
Castrol EDGE 5W30 LL
Olej silnikowy syntetyczny Castrol EDGE 5W30 LL także produkowany jest z zastosowaniem technologii dwukrotnie zwiększonej wytrzymałości TITANIUM FST. Olej zaliczany jest do produktów niskopopiołowych i może być stosowany w silnikach z doładowaniem, przy zmniejszonej pojemności skokowej. W składzie tego oleju są metaloorganiczne polimery tytanu, wpływające na trwałość filmu olejowego. Olej Castrol EDGE 5W-30 LL redukuje szkodliwe osady i pozwala na uzyskiwanie wysokich osiągów i sprawności silnika. Można go z powodzeniem używać w silnikach benzynowych i diesla marki: Volkswagen, Audi, Honda, Seat, Smart, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Skoda i Subaru.
Castrol Magnatec STOP-START 5W30 A3/B4
Oleje Castrol z serii STOP-START świetnie sprawdzają się w warunkach ruchu ulicznego, gdzie samochód często hamuje, zatrzymuje się i rusza. Zapewniają o 20 proc. lepszą ochronę silnika przed zużyciem ściernym. Olej Castrol Magnatex STOP-START 5W-30 A3/B4 posiada Inteligentne Molekuły w swoim składzie, które gwarantują natychmiastową ochronę od momentu uruchomienia silnika. Olej tworzy samo odnawiającą się warstwę przywierającą do części metalowych. Wykorzystano w nim technologię syntetyczną. Daje doskonałe osiągi nawet w bardzo niskich temperaturach oraz zapewnia stałą ochronę jednostce napędowej. Spełnia lub przewyższa wymagania norm ACEA A3/B3, A3/B4 oraz API SL/CF.
Castrol Magnatec STOP-START 5W-30 A5
To kolejny syntetyczny olej Castrol Magnatec z klasy 5W-30 SEA. Spełnia normę jakości ACEA A5. Wyprodukowano go także z wykorzystaniem technologii Inteligentnych Molekuł, co przyczynia się do jeszcze lepszej ochrony silnika nawet w ekstremalnych warunkach zimnego rozruchu silnika. To produkt doskonały w ruchu ulicznym, który przyda się w samochodach z nowoczesnym silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym z wtryskiem bezpośrednim, układami Common Rail wyposażonymi w turbosprężarki czy intercoolery. Olej rekomendowany jest do silników Forda, z filtrami cząstek stałych.
Castrol Magnatec STOP-START 5W30 C2
Olej Castrol Magnatec STOP-START 5W30 C2 znakomicie sprawdza się w przypadku samochodów poruszających się głównie w ruchu miejskim. To olej w pełni syntetyczny, w którym znajdziemy Inteligentne Molekuły. Odpowiadają one za tworzenie się warstwy samo odnawiającej się w silniku, która przylega do metalowych części i chroni silnik przed zatarciem. Zmniejsza zużycie ścierne podczas częstego zatrzymywania się i ruszania.
Polecany jest on do użycia w samochodach z silnikiem benzynowym i diesel, których producenci wymagają spełnienia norm jakościowych ACEA C2.